dimecres, 6 de març del 2013


Segur que molts l'heu vist pels passadissos, l'heu tengut a alguna classe d'anglès o heu xerrat amb ell pel pati. Pels que no el coneixeu, vos presentam en Joshua Fitch, lector i ajudant a les classes d'anglès, és americà, té 32 anys i l'hem entrevistat per veure quina imatge té del nostre IES i si li agrada fer-nos classe.






1. Has estat en totes les classes de l'institut ?

- No he estat en totes les classes de l'institut, però sí que he estat a moltes.

2. A quins cursos prefrereixes anar?

- M'agrada anar a les classes de primer de Batxiller perquè els alumnes xerren molt bé anglés i sempre estan contents, són molt divertits. I també m'agrada anar a les clases de secretariat per les mateixes raons.

3. Com és aquesta experiència que estas vivint amb nosaltres, al Guillem Sagrera ?

- Aquesta experiència m'està agradant molt, sempre pas una bona estona amb els estudiants i em diverteixo molt. El que més m'ha agradat fins ara són les celebracions culturals que heu fet a l'institut com per exemple Sant Antoni, m'ho vaig passar molt bé.

4. T'agradaria tornar a viure una experiència com aquesta?

- M'agradaria moltíssim tornar a viure una experiència com aquesta i tornar a treballar a l'IES Guillem Sagrera l'any que ve. Em faria molt feliç passar més temps amb els professors i els estudiants.

5. Recomanes als nostres professors que viatgin als Estats Units per veure com és el sistema educatiu americà ?

- Els he dit als mestres que viatgin a qualsevol país que puguin. Sempre és bo aprendre de la varietat de cultures que hi ha al món. Si passessin un temps a les escoles nord-americanes podrien aprendre sobre els pros i els contres del sistema educatiu americà, i incorporar els aspectes positius al sistema educatiu espanyol.

6. Què és o quines són les coses que més enyores dels Estats Units?

- Les coses que més enyor dels Estats Units són els meus amics i familiars. Si no fossin tan lluny, quedaria aquí per sempre. A més, trob a faltar una mica el menjar que solia menjar als Estats Units.

7. Quines són les coses que més t'agraden de Mallorca?

- Hi ha dues coses que realment m'agraden de Mallorca. El primer és la gent, sent que la gent d'aquí és molt amable i m'agrada conversar amb ells i aprendre sobre la seva cultura. La segona cosa que m'agrada és el paisatge natural. Les muntanyes i les platges són molt boniques!

8. Què opines sobre les retallades que el govern espanyol està fent en educació ?

- Crec que les retallades del govern a l'educació són una idea terrible. L'educació és la base de la societat, i per tant crec que és important esforçar-se per aconseguir els millors estàndards possibles. En la meva opinió les prioritats del govern són errònies. L'educació és més important que els bancs.

9. Creus que els nostres estudiants tenen un bon nivell d'anglès ?

Alguns dels estudiants tenen un gran nivell d'anglès, però alguns altres estudiants són bastant dolents. Molts dels estudiants més joves no saben gairebé res d'anglès en absolut. Això em sorprèn, ja que suposadament han estudiat anglès durant diversos anys abans d'arribar al Guillem Sagrera. Un problema que veig és que, a la gent, la posen en les classes d'anglès en funció de la seva edat, i crec que seria molt millor col·locar-los d'acord a la seva capacitat. Tenir un principiant i un estudiant avançat de la mateixa classe és dolent per als dos.

10. Quin sistema educatiu creus que és millor ? L'americà o l'espanyol?

Crec que l'educació als Estats Units és millor en molts aspectes. El sistema als Estats Units manté els estudiants a un nivell superior. Hi ha més feina, i menys parlar a classe, i els estudiants han d'obtenir un 7 o més per aprovar, a diferència d'Espanya que només han d'obtenir un 5. A més, les escoles solen tenir llibres gratis per als estudiants i equips esportius organitzats perquè els estudiants puguin pertànyer i practicar esports.

No obstant això, un dels grans problemes amb el sistema educatiu als Estats Units és que costa un munt de doblers anar a una universitat. Els preus de la universitat són entre $ 10.000 i $ 50.000 a l'any. Això fa que sigui molt difícil per a moltes persones dignes assistir a una universitat.

11. T'agradaria aprendre a xerrar en català ?

M'agradaria aprendre el català, però de moment estic intentant aprendre i millorar l'espanyol, que és molt difícil per al meu vell cervell.

12. T'agradaria formar part de qualque grup voluntari de l'institut com el grup de medi ambient, la revista, etc...?

M'encantaria estar en un grup de voluntaris de l'institut. Des de la revista em podríeu fer qualque suggeriment?

Reportera: Nicole Ackermann. 1r A Batxiller 

4 comentaris:

Xesca ha dit...

A mi m'alegra molt veure psasar aquest professor pels passadissos i "parlar" amb ell, és encantador!
ÉS molt salat. Podria estar sempre amb nosaltres. Enhorabona per l'entrevista.

angelica chevez ha dit...

Només ha estat una vegada a la meva classe i m'ha agradat la seva manera de ser

angelica chevez ha dit...

Només ha estat una vegada a la meva classe i m'ha agradat la seva manera de ser

Iranyila Almanzar ha dit...

quan he estat castigada l'a estat amb mi ... Em fa riure i m'agrada molt parlar en anglès amb el és el millor