dimecres, 21 de març del 2012

Entrevista a Berta Asensi

ÉS UN LUXE QUE ENS PAGUIN PER SER PROFESSORS”
Berta Asensi Carles té 36 anys i és professora de matemàtiques de l’ institut Guillem Sagrera. Ens conta coses de la seva professió.


A quina universitat vares estudiar i a quina edat et vares graduar?
Vaig estudiar a la universitat de València, a la Facultat de Físiques i em vaig graduar als 25 anys.
Per què has decidit ser professora de Matemàtiques?
Perquè vaig estudiar físiques i vaig tenir l’oportunitat de fer classes i quan ho vaig provar, em va agradar.
Per què t’agrada la teva professió?
M’agrada perquè combina el coneixement matemàtic amb una part humana.
Què és el més difícil de la teva professió?
El més difícil és fer entretingudes les classes o atreure l’interès de l’alumnat i adaptar-se a tots els nivells que hi ha en una aula.
Quines sensacions vares experimentar la primera vegada que vares fer classe?
La primera vegada que vaig fer classe vaig pensar que és un luxe que ens paguin per fer aquesta feina.
Què t’agradaria més fer classe a una universitat o a un institut i per què?
Crec que en un institut perquè hi ha una part humana que potser en una universitat no la trobem, ara també m’agradaria fer classes en una universitat.
Què penses fer quan et jubilis?
Llegir molt i, si puc, viatjar molt.

Camila Villarruel
Dayanna Tupiza.