dilluns, 4 de març del 2013


El senyor Gill Defours és professor d'espanyol i francés a Yssingeaux un petit poble del massís central de França. Durant dues setmanes ha visitat el nostre centre per veure com és el nostre sistema educatiu i conèixer-nos. Li haurem caigut bé?



+Que li pareix de moment aquesta experiència de veure com és un institut i un sistema educatiu diferent del vostre?

-Per mi, és una molt bona experiència. Vaig ser jo qui va sol·licitar venir a aquest institut des de França. I és molt enriquidor veure com treballen els alumnes aquí, a Espanya, ja coneixia un poc com és el vostre sistema educatiu perquè fa uns anys vaig treballar a un institut de Catalunya, i com aquesta va ser una gran experiència que vaig poder viure, em va agradar molt, i ara estic encantat de poder ser aquí, a l'IES Guillem Sagrera, és un bon institut.

+Quines classes ha visitat, fins ara?

-He visitat quasi totes les classes de l'institut. Classes de 1r, 2n, 3r d'ESO i 1r de Batxiller. Les classes que em falten les visitaré aquesta pròxima setmana.

+Animaria vostè que altres professors prenguessin exemple i se n'anessin a Frnaça per veure com treballen vostès?

-Sí. Els he dit als professors que he conegut aquí, en especial a na Dolors Palmer, que si volen venir a Yssingeaux, el col·legi al qual som professor d'espanyol i de francés, seran més que benvinguts.

+Creu que el sistema educatiu espanyol és molt diferent del francès?

-No, no del tot. Solament hi ha alguna diferència, més que res, a la disciplina. Per exemple, a França els alumnes no tutegen el professor, ells m'han de tractar de "vostè". En general són molt similars, les assignatures, les optatives, etc... No hi ha tantes diferències. Però, a Espanya, la relació entre els professors i els alumnes són més properes, més familiars per dir-ho d'alguna forna. En canvi, a França les relacions entre alumnes i professors són més formals, és com si hi hagués una barrera entre els dos.

+ Què opina sobre les retallades que, actualment, està fent el gorvern espanyol a l'educació?

-Crec que és trist. És trist perquè jo crec que el més important a un país, a una nació sou els nins, els estudiants. I que si no teniu la possibilitat d'estudiar, d'estudiar el que vos agrada, el que vosaltres voleu, el país no té futur. A França també tenim retallades, però no són tan greus com a Espanya. 

+Li agradaria aprendre a xerrar català?
-Sí. Perquè com ja he dit, vaig viure a Catalunya durant un any i entenc el català escrit, l'entenc fàcílment i quan els professors o el alumnes xerren els entenc un poc però encara em falta aprendre, i només sé pronunciar algunes paraules com "Bon dia", "Si us plau" i molt poques expressions més.

+Creu que els alumnes que fan francès com a optativa, tenen un bon nivell, que es poden defensar amb l'idioma ?

-Sí. Per exemple els alumnes de 1r de Batxiller, teniu un molt bon nivell, parlen molt bé i estic impressionat; i a altres classes, com les d'ESO, també parlen molt bé, per descomptat, dins el nivell que estan estudiant al seu curs, a vegades fan faltes, però és normal, estan començant. Però no han d'estar trists ni malament, perquè per progressar s'han de cometre errors i aprendre a corregir-los. En general tots teniu un bon nivell.

+Recomanaries que es torni a posar l'optativa de francès de 2n de Batxiller?

-Per descomptat, si un estudia Francès a l'nstitut, després no pot continuar i si el deixa, no podra millorar i arribar a parlar francès perfectament. A més, poden optar per fer una part de la selectivitat en Francès i, a vegades, va millor que l'anglès i t'ajuda a treure més nota. I a més, et dóna la possibilitat de viatjar al Canadà, a Bèlgica, a França i a altres països de l'Àfrica que són francoparlants i de conèixer món.

+Li agrada que els alumnes de francès, siguin valents i intentin xerrar o tenir una conversació?

-Sí, això m'encanta, perquè demostra que tenen ganes d'aprendre i de millorar. Jo crec que no han de tenir mai por i s'han de llençar a parlar, un professor no es burlarà mai de tu, perquè fent faltes és de la manera que s'aprèn a xerrar bé, i tot i que fan faltes, nosaltres sempre els entenem.

+Li agradaria quedar més temps a Mallorca? 

-És clar que sí. No crec que sigui possible, però m'agradaria molt estar-me un any sencer aquí, des de setembre fins juny que acabau les classes, per traballar amb els alumnes, ajudar-los a millorar a parlar bé en francès, millorar el meu espanyol, conèixer millor l'illa, pot ser em donaria temps d'aprendre un poc de català, i sí, vertaderament m'agradaria moltíssim.



Reportera: Nicole Ackermann. 1r de Batxiller A

3 comentaris:

Xesca ha dit...

Ha estat molt enriquidora la vinguda del professor Gil.
S'ha integrat molt bé.
Ens agrada que el nostre centre sigui tan internacional.
Enhorabona Nicole!
No te'n passa ni una!

Anònim ha dit...

hehe Graciès Xesca! :)

Anònim ha dit...

Hehehe Gràcies Xesca! :)