divendres, 8 de gener del 2016

HISTÒRIES D'ÈXIT II

QUÈ SE N'HA FET DE na Maria Triay Magraner?

Bon dia, som na Maria Triay Magraner, vaig ser alumna del Sagrera des del curs 91-92 fins al 94-95.
En aquell moment l’Institut era diferent, almenys, era més petit.  En aquells anys al Sagrera s’hi estudiava BUP i COU, començàvem primer amb catorze anys i ja ens semblava que érem molt grans.
Guard molt bons records de l’institut, de molts professors i de molts companys.  De fet amb uns quants companys de classe encara ens veiem sovint i en tot aquest temps no hem perdut el contacte.
Quines coses record?
Les festes que organitzaven els de 3r de BUP per guanyar diners per al viatge d’estudis, muntaven una discoteca a la sala d’actes alguns divendres horabaixa i tots els de primer i segon hi anàvem a passar una estona ben agradable ballant, cantant,... sempre s’omplia i anava molt bé per als viatjants que a cost zero treien uns doblerets.
L’any que jo cursava segon de BUP vaig tenir la sort de participar d’un projecte de rehabilitació de la Trapa, segur que encara en queda alguna foto penjada per l’institut.  Va ser una experiència molt enriquidora i que ens va marcar molt a tots.
A tercer de BUP anàrem de viatge d’estudis a Grècia, els viatges d’estudis sempre són una experiència màgica i tots els alumnes hi haurien de participar.
Durant els tres anys de BUP també vaig participar al concurs El País a l’escola, hi presentàvem treballs i després ens trobàvem amb gent de Catalunya i el País Valencià, podíem sentir conferències molt interessants i aprendre moltíssim, a part de fer festa i noves amistats.  He de dir, encara que sembli falta de modèstia, que tots els anys que hi participàrem vàrem guanyar.
De l’any de COU record que vaig fer molta, molta feina, vaig estudiar moltíssim i per això, vaig aconseguir el meu objectiu.
I què n’és de la meva vida ara?
En acabar l’institut vaig estudiar la carrera de matemàtiques a la UIB, cosa que em reportà molts esforços, disgustos i finalment alegries.  Mirant-ho ara en perspectiva, vaig créixer molt com a persona a part d’adquirir coneixements, també hi vaig fer grans amics.  Us recoman a tots i totes que si teniu ganes d’estudiar ho feu i us esforceu tot el que calgui per assolir els vostres objectius, després valdrà la pena.
Un any després d’acabar la carrera vaig començar a fer classes.  Més endavant vaig aprovar les oposicions i fa deu anys que estic a l’institut de Son Ferrer, del qual n’he estat cap d’estudis uns anys i ara professora de matemàtiques.
Ja ho veis, per a vosaltres ara tot això sembla impossible, però de ben segur que sense adonar-vos-en acabareu batxillerat, acabareu la carrera i potser un dia rebreu un correu on algú us demana què se n’ha fet de tu?.