diumenge, 1 d’abril del 2012

TOT EL NOSTRE SUPORT A JAUME BONET!

Vàrem entrevistar Jaume Bonet, membre dels Jubilats per Mallorca i exprofessor del Guillem Sagrera, mentre feia vaga de fam en defensa dels drets lingüístics del nostre poble         
                                Enllaç al vídeo "Vaga de fam per la llengua"
 
1. Quin acte de protesta està duent a terme?
- Un reclam a Mallorca davant l’atac que està fent el govern  d’aquí contra la llengua de les Illes Balears. Vàrem pensar que qualque cosa havíem de fer i decidírem posar en marxa aquesta vaga de fam; en un principi li volíem dir “dejuni”, però com que n’hi ha molts que s’haguessin pensat que en lloc de menjar carn menjaríem llagosta, vàrem decidir posar-li vaga de fam.

2. Per què triareu aquest tipus de protesta i no un altre ?
-Vàrem pensar que seria una bona manera d’ arribar a molta gent . A més,amb una forma de protesta més habitual i menys dràstica, potser aquestes alumnes no haurien vengut a veure'm…

3. Quant de temps espera estar així ?
-No sabem el temps que hi estarem, no feim comptes d’ estar-hi molt. Un altre company s’hi ha de sumar: encara no està preparat físicament per fer la vaga, per això l’he començada en solitari, però tenim previst que s’hi incorpori prest.

4. Ha rebut molt de suport? De qui li ha agradat més rebre'n?
Bastant, ha vengut molta gent . M'agrada més rebre'n de la societat civil; és a dir, he rebut suport de tothom, però preferesc les associacions que no tenen cap caire polític o,fins i tot, cultural, com ara associacions de veinats, de gent major, etc. Com  menys estiguin ficats a la política millor.

5. Com es troba de salut?
M'he preparat molt, sabia de què anava i per això m'he preparat bastant. Vàrem anar al metge i ens aconsellà que jo comencés abans i que després ja s'hi uniria en Tomeu Amengual, perquè ell encara no estava del tot llest. També ens va dir que una vaga de fam és un gran risc per a la salut  . He de descansar molt, sobretot passats ja els quinze dies. El que més es cansa són el cor i els ronyons. A la darrera visita que em va fer el metge em va trobar bastant bé, l'únic que el meu cor es cansava més del normal, i em va recomanar descansar encara més i és el que estic fent per ara.

6.Té bons records de la seva estada a l'IES Guillem Sagrera?
Sí, tenc molts bons records de tots amb els que vaig establir una relació al Guillem Sagrera, com les professores Xesca Cabot, que m'ha escrit una glosa molt maca, i Margalida Palou. Fins i tot tenc bons records de la revista i dels meus alumnes - alguns d'ells m'han fet molt de cas ara-.

 Ànims i salut, Jaume!

(Tot i el seu estat de salut, va contestar les nostres preguntes amb una admirable ironia. Conservar l'humor després de tants dies sense menjar i i amb la debilitació que això suposa, és una mostra de fortalesa.
Just després d’entrevistar-se amb nosaltres, ho havia de fer amb els alumnes de filologia catalana. No va parlar gaire, nosaltres no vàrem ser gens pesades perquè vàrem veure que estava molt fatigat i, en vista que continuava amb més entrevistes, vàrem dir-li que no li volíem llevar més pararaules.)
Uns dies més tard, Jaume Bonet va haver d'abandonar la vaga de fam - que havia durant vint-i-sis dies- per recomanació dels metges. Tomeu Amengual agafà el relleu i continua l'acció en favor de la llengua.

BLANCA POQUET
NICOLE ACKERMANN